صدای لباسشویی

گاهی صدای لباسشویی حتی همسایگان را هم اذیت میکند. برای جلوگیری از این امر کافیست مورد اول و دوم  را به خوبی رعایت کنیم تا موارد بعدی دومینو وار بوجود نیاید یا دیرتر بوجود آید.

1- تراز نبودن دستگاه:

 پایه های پشتی لباسشویی را باز نکنید. پایه جلوی را به صورت ضربدری به عقب هل بدهید اگر تکان خورد باز کنید اگر نه بسته بماند.

2- ریختن نا مناسب البسه در لباسشویی:

به طور معمول وزن لباسشویی هر چقدر تعریف شده باید حداکثر نصف آن لباس خشک ریخت که با آب به وزن مشخص برسد(به طور مثال برای لباسشویی ۷ کیلویی نهایتا باید 3.5 کیلو لباس خشک ریخت).

بجز در معدود لباسشویی هایی که بسیار هوشمند هستند، ریختن لباس زیر 1 کیلو هم توصیه نمیشود چرا که نصف دیگ خالی از لباس میماند و باعث لرزش در حین خشک کردن میشود.

 

لباسهایی که آب زیاد به خود میگیرند(کاموا،کاپشن،حوله و…)را با لباسهای دیگر نشویید و با هم شسته شوند . ترجیها روی برنامه wool و یا hand wash

از ریختن وسایل غیر متعارف از جمله پتو، روفرشی،بالش،کتونی،پرده،عروسک و … در حد امکان جلوگیری کنید.

 

 

 

لباسها را تاشده در دیگ نیندازید.

 

3-   خراب بودن  کمک فنرهای لباسشویی:

تمام وزن لباسها و دیگ لباسشویی روی کمک فنرهای لباسشویی افتاده است. برای طولانی تر شدن عمر آنها باید تعادل را در لباسشویی برقرار کنیم زمانی که کمک فنرها خراب شوند لباسشویی به صدا دادن و راه رفتن می افتد.

4-   شل شدن و یا ترک خوردن وزنه های تعادل لباسشویی:

وزنه های تعادل همانطور که درشکل نشان داده شده است کار سنگین کردن دیگ را انجام میدهند تا دیگ با لرزش کمتر شروع به چرخش کند . خرابی این قسمتها زمانی رخ میدهد که به لرزشهای دیگ بی توجی کنید و البته طول عمر دستگاه هم در این امر دخیل است. 

 

5-  بلبرینگ:

 خرابی بلبرینگ ها زمانی رخ میدهد که کاسه نمد داخل دیگ خراب شده و آب وارد بلبرینک شود که در این مورد بیشتر مشتریان اعلام میکنند دستگاه صدای خیلی زیادی میدهد.

 

         علت خرابی کاسه نمد رعایت نکردن نکات 1 و 2 و انجام ندادن سرویس دوره ای میباشد.
6-  خرابی موتور:

بیشتر در موتورهای تسمه ای این اتفاق میافتد که علت آن میتواند از خرابی

کلکتور ها و یا زغال موتور باشد.

 

استفاده از استپر ها و لرزشگیرها شاید در کوتاه مدت خوب باشد ولی در دراز مدت به ضرر دستگاه شماستچرا که شما از بیرون لرزش لباسشویی را حس نمیکنید ولی دیگ داخل لباسشویی شدیدا درگیر لرزش است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم آنلاین ثبت سفارش خدمات

لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.